om2

EN LILLE HISTORIE

ANNE LOTTE GRØNBÆK DESIGN.

FARVER, MØNSTRE OG DE BUDSKABER, DER UBEVIDST BLIVER SENDT VIDERE TIL DIG, DRIVER MIN VERDEN.

Foto: Bjarne Sørensen.

Hvem er jeg?

På en god dag: Designikonet Alexander Isley – kreativ, humoristisk og med skæve vinkler.

On rainy days, nok mest Anker Jørgensen før han blev statsminister – skaldet, højt råbende og med dårligt jakkesæt.

Men uanset hvilken dag du rammer mig på, så har vi – Alexander, Anker og jeg en ting til fælles: Passionen for design. Farver, mønstre og de budskaber, der ubevidst bliver sendt videre til dig, driver min verden.

Lad mig fortælle dig en lille historie fra den gang.

Livet i New York er intenst, pulserende – og dyrt.

Selv med min fuldfede velfærds-SU i 1993-valuta, så løber pengetanken hurtigt tør.

Men med en snarrådighed som kun ses hos 23-årige, finder jeg hurtigt et arbejde i forretningen ved siden af.

Sammen med Rodrigue afleverer jeg de værker, som kendte og ukendte kunstnere har fået sat i ramme hos Andy’s art supply.

Nu, da økonomien er på plads, skal jeg finde et internship. Så jeg går fra dør til dør og banker på hos New Yorks design studioer og viser min mappe med mit arbejde frem – pænt angstprovokerende, når man, som jeg har et mod, der til sammenligning kan få en tilfældig kylling til at ligne Braveheart.

Det er kutyme at følge op med telefonopkald. Eneste problem er, at jeg ikke har en telefon.

Heldigvis bor jeg next door til det legendariske og fashionable Chelsea Hotel. Det er her, man kan støde på stjerner som Madonna, Ethan Hawke og Andy Warhol – nok primært før han døde – hvis ikke man har så travlt med at låne lobbyens mønttelefon, som jeg havde.

Og så en dag er der bid.

Rystende af 25 minusgrader og klaprende nerver bliver jeg lukket ind af selveste designikonet Alexander Isley til tonerne af Billie Holiday.

De har set min mappe med mit arbejde. Jeg kan starte mandag!

Hos Isley lærer jeg:

Hvorfor fortæller jeg dig den her historie?

Det gør jeg, fordi den lærte mig at mod betaler sig – og det vil jeg gerne give videre til dig.

Brand design skal flytte mennesker, salg og synlighed.

Gør dit design ikke det, så står du med et stykke vaskeægte uudnyttet potentiale – og det skal vi da gøre noget ved.

Skal vi ikke?

xxx

De mange besøgende fik et unikt formidlet indblik i dronningens smykkeskrin, i dansk guldsmedekunst og i samarbejdet mellem guldsmedemesteren, mæcenen og monarken.

Udstillingen og materialet bidrog desuden til en større synlighed omkring guldsmedefaget. Initiativtagere bag udstillingen, Kjøbenhavns Guldsmedelaug og Christiansborg Slot, fik branding, der gavnede hele guldsmedebranchen.

Elementer

Visuel identitet
Udstillingskoncept
Udstillingsbannere i forskellige storformater
Udstillingskatalog på 50 sider
Grafisk materiale
Kontakt til leverandører.

CREDITS
Kunde: Kjøbenhavns Guldsmedelaug og Christiansborg Slot / Kurator: Mirja Thaulow, Diana Holstein / Tekst: Maria Tsoskunoglu
/ Art direction og design: Rasmus Eckardt, Anne Lotte Grønbæk Design / Foto: Dorte Krogh, Anne-Li Engstrøm / Tryk: Sangill Grafisk

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Error: Contact form not found.